Laatste video review

Bekijk en lees meer reviews 8.2

Veelgestelde vragen

Algemene vragen 

Is er gegarandeerd een schoonmaakster voor mij?

Er is een aanzienlijke hoeveelheid schoonmaaksters actief bij ikzoekeenschoonmaakster.nl. Nadat u zich heeft ingeschreven, kunt u een aanvraag indienen. Zodra wij uw aanvraag ontvangen hebben, gaan wij direct op zoek naar een schoonmaakster voor u. Hebben we iemand gevonden die aan de door u opgegeven wensen voldoet, dan laten wij u dit onmiddellijk weten. De kans bestaat dat wij op het moment dat uw aanvraag binnenkomt geen geschikte schoonmaakster vinden. Als dit het geval is, laten wij u dit uiterlijk elf werkdagen na het indienen van uw aanvraag weten. Wij kunnen uw gegevens in ons bestand bewaren indien gewenst. Er wordt dan opnieuw contact met u opgenomen op het moment dat er wel een schoonmaakster gevonden is die aan de door u opgegeven wensen voldoet.

Hebben jullie ook schoonmaaksters in mijn woonplaats?

Wij zijn actief in heel Nederland. Er is dus altijd een schoonmaakster bij u uit de buurt te vinden. Meldt u zich aan op onze site, dan gaan wij direct voor u op zoek.

Hoe oud is de schoonmaakster?

Onze schoonmaaksters zijn allemaal minimaal zestien jaar oud. U kunt een leeftijdseis opgeven wanneer u een specifieke leeftijd wenst. 

Kan de 'schoonmaakster' ook een man zijn?

Ja, op de website gebruiken wij de termen 'schoonmaakster' en 'zij'. Toch staan er ook mannen ingeschreven als schoonmaker. Het is daarom mogelijk dat wij een mannelijke schoonmaker aan u voorstellen. De termen 'schoonmaakster' en 'zij' kunnen dus ook worden gelezen als 'schoonmaker' en 'hij'.   

Ik ontvang geen mail van jullie, hoe kan dat?

Om uw aanvraag te bevestigen, sturen wij u altijd een e-mail. U ontvangt ook e-mails van ons als wij een hulp voor u hebben gevonden. In deze mail vindt u de gegevens van de hulp, zodat u contact op kan nemen. Het kan voorkomen dat meerdere e-mails van ons in uw 'spambox' of map met ongewenste mail terecht komen. Kijk dus ook af en toe in deze mappen. Mocht u dan alsnog geen e-mail van ons ontvangen, dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Wat als er geen 'klik' met de schoonmaakster is?

Het kan gebeuren dat het minder goed klikt tussen u en de schoonmaakster, of dat de schoonmaakster niet aan uw verwachtingen voldoet. U kunt nog tot een jaar na de aanvraag een nieuwe aanvraag doen wanneer u niet tevreden bent. Hiervoor hoeft u niet opnieuw een bemiddelingsbedrag te betalen. Ook als u binnen dit jaar besluit een derde of zelfs vierde kandidaat te willen, is dit voor u geheel kosteloos. 

Kunnen jullie garanderen dat ik word gekoppeld aan een ervaren schoonmaakster?

Indien u met zekerheid gekoppeld wilt worden aan een goede, ervaren schoonmaakster, verwijzen wij u door naar www.tophulp.nl. Hier staan uitsluitend hulpen ingeschreven die hebben bewezen betrouwbaar en goed te zijn.

Vraagt u toch via ons een hulp aan en bent u ontevreden over de toegewezen hulp? Dan zoeken wij kosteloos naar een nieuwe kandidaat.

Financiële vragen

Wat is er bij het uurbedrag inbegrepen?

Het uurbedrag bedraagt € 12,50. Voor dat tarief voert de schoonmaakster alle schoonmaaktaken in uw woning uit, in opdracht van u.

Wat is de vergoeding voor een schoonmaakster?

U betaalt ons niets op het moment dat u zich aanmeldt. U betaalt pas op het moment dat wij gegevens leveren van een schoonmaakster. U ontvangt dan een factuur voor het bemiddelingsbedrag. De kosten voor de bemiddeling kunt u naar ons overmaken. Wanneer wij niemand vinden en u geen gegevens van een kandidaat kunnen leveren, betaalt u dus niets. Op het moment dat de schoonmaakster daadwerkelijk bij u aan het werk gaat, betaalt u deze het uurbedrag van € 12,50. De vergoeding voor de schoonmaakster betaalt u aan de schoonmaakster zelf, maak samen met de schoonmaakster afspraken over de uitbetaling van de gewerkte uren. 

Hoe zit het met vakantiegeld?

Het vakantiegeld is inbegrepen bij het standaardbedrag van €12,50 per uur. De schoonmaakster is zelf verantwoordelijk voor het afdragen van belasting.

Procedurele vragen  

Is er controle op de schoonmaaksters?

Ja, er worden enkele controles uitgevoerd, aangezien het leveren van betrouwbare schoonmaaksters bij ons voorop staat.

Controle 1
Wanneer de werkzoeker zich inschrijft op onze website, moet deze ons een bevestiging van samenwerking per post toezenden. De betreffende persoon moet dan tevens zijn of haar gegevens bevestigen. Wanneer wij de bevestiging in goede orde ontvangen hebben, melden wij dit de kandidaat en controleren wij de gegevens. 

Controle 2
Wij nemen de aanvraag in behandeling zodra de zorgzoeker een aanvraag doet. Het kan zijn dat er om verduidelijking wordt gevraagd wanneer de aanvraag niet helemaal duidelijk is. Is deze wel duidelijk? Dan zoeken wij in ons bestand naar de meest geschikte kandidaat.

Voorbeeld

De opgegeven wensen van mevrouw Z:
De schoonmaakster moet schoonmaakervaring hebben, minimaal 25 jaar oud zijn, woonachtig in de omgeving Almere en de Nederlandse taal beheersen.

Onze selectie start bij de regio. Er vallen dan al veel hulpen af, er blijven ongeveer 500 hulpen over. Bij deze overgebleven hulpen worden de wensen toegepast. Door de leeftijdseis van 25 jaar en ouder zakt het aantal naar 250. Aangezien de schoonmaakster in de omgeving van Almere moet wonen, vallen er nog eens 170 hulpen af. Van de overige tachtig hulpen spreken er 65 vloeiend Nederlands. Na de selectie 'ervaring' blijven er 35 schoonmaaksters over. Deze schoonmaaksters worden geïnformeerd en van de werkzoeker die als eerste positief reageert, worden contactgegevens aan u doorgegeven.

Controle 3
Wij raden de zorgzoeker altijd aan een kennismakingsgesprek te plannen met de hulp. De zorgzoeker kan de hulp dan vragen stellen en er kan worden gekeken of er een klik is. Vraag bij dit gesprek de hulp altijd een kopie van een identiteitsbewijs mee te nemen. Daarnaast ontvangt u van ons een e-book met tips voor het kennismakingsgesprek op het moment dat u een aanvraag indient.

Daarnaast blijven wij ons bestand optimaliseren. Zo worden hulpen waarover wij klachten ontvangen op non-actief gezet of zelfs verwijderd uit ons bestand.

Moet ik zelf voor schoonmaakmiddelen zorgen?

Ja, u dient zelf zorg te dragen voor de schoonmaakmiddelen. Dit kan ook betekenen dat u voor de financiële middelen zorgt en dat uw schoonmaakster de schoonmaakmiddelen koopt. Indien u op zoek bent naar kwalitatief goede schoonmaakmiddelen, dan kunt u hier via ons korting op krijgen.

Moet ik een contract voor de schoonmaakster opstellen?

Wanneer u een schoonmaakster in dienst heeft, heeft u wettelijk gezien een arbeidsovereenkomst met deze persoon. Dit kan zowel een mondelinge als een schriftelijke afspraak zijn over de inhoud van het werk, de uitbetaling van het loon, de werktijden enzovoort. U kunt hiervoor ons standaard contract gebruiken. U kunt dit contract downloaden zodra u zich hebt ingeschreven.

Wat gebeurt er als mijn schoonmaakster ziek is?

Als de schoonmaakster ziek is moet u officieel gezien de eerste zes weken 70% doorbetalen (art. 7:629 lid 2 BW). Toch merken we dat de meeste mensen afspreken dat de schoonmaakster een andere dag langs komt om de uren in te halen. U kunt dit zelf met de schoonmaakster afspreken en eventueel vastleggen in het contract.


Indien de schoonmaakster langdurig ziek is, kunt u bij ons wel een nieuwe schoonmaakster aanvragen. Dit valt meestal nog onder onze garantie.

Waar kan ik terecht met klachten?

Wanneer u een klacht heeft, kunt u met ons contact opnemen. Onze medewerkers staan voor u klaar en zullen samen met u zoeken naar de beste oplossing. Wanneer u vindt dat de klacht niet goed afgehandeld is, kunt u ons klachtenformulier invullen. De directie kijkt dan of zij een geschikte oplossing kunnen vinden.

Wetgeving 

Moet ik de schoonmaakster aanmelden bij de Belastingdienst?

Wegens de loonaangifte dient u uw schoonmaakster in een aantal gevallen aan te melden bij de Belastingdienst. Het aanmelden dient uiterlijk een dag voordat de schoonmaakster gaat werken te gebeuren. Deze regeling geldt enkel indien de schoonmaakster een arbeidsovereenkomst heeft en meer dan drie dagen per week bij u werkzaam is. U valt onder de regeling 'vrijgesteld huispersoneel' wanneer de schoonmaakster minder dan drie dagen per week voor u werkt. 

De regeling voor ‘vrijgesteld huispersoneel’ houdt het volgende in: werkt dezelfde hulp of oppas maximaal drie dagen in de week bij u in huis, dan hoeft u als werkgever geen loonbelasting en premies af te dragen en hoeft de schoonmaakster geen btw te heffen. Ook is een inschrijving bij de Kamer van Koophandel niet nodig. De schoonmaakster moet het inkomen wel opgeven aan de Belastingdienst.

De salarisadministratie voor uw schoonmaakster voert u zelf uit.

Wanneer er schade is veroorzaakt door de schoonmaakster, wie is er dan aansprakelijk?

Wanneer er sprake is van schade, kunnen er twee verschillende dingen worden bedoeld. Het kan zijn dat uw schoonmaakster schade heeft veroorzaakt aan uw interieur of dat uw schoonmaakster zelf schade heeft opgelopen.

Als werkgever bent u verplicht voor een veilige werkomgeving te zorgen. Hierbij kunt u denken aan veilige schoonmaakmiddelen, een trapje, schoonmaakhandschoenen et cetera. Mocht het zo zijn dat uw schoonmaakster toch schade oploopt ondanks uw voorzorgsmaatregelen, dan kunt u dit aangeven bij uw aansprakelijkheidsverzekering.

Daarnaast kan het voorkomen dat uw schoonmaakster per ongeluk uw interieur of andere eigendommen van u beschadigt. Dit valt onder uw aansprakelijkheid. U heeft niet het recht een vergoeding te eisen voor de aangebrachte schade.

Overige vragen 

Ik wil vrienden graag een schoonmaakster geven. Kan dat?

Ja, dat kan zeker. Het geven van een schoonmaakster is een erg origineel en gewaardeerd idee. Via www.schoonmaaksterkado.nl  kunt u een kadopakket bestellen. 

Kan ik een aanvraag doen via ikzoekeenschoonmaakster.nl als bedrijf?

Nee, wanneer u als bedrijf een schoonmaakster zoekt, kunt u helaas niet terecht op deze site.
Voor een schoonmaakster in uw bedrijf verwijzen wij u graag door naar een andere site. Reden hiervoor zijn de verschillen in constructie (zie wetgeving) tussen een schoonmaakster voor in huis en voor bedrijven.

Wat als ik een Persoonsgebonden Budget ontvang?

Ontvangt u een Persoonsgebonden Budget en bent u om die reden op zoek naar een schoonmaakster? Ga dan naar  www.pgb-huishoudelijkehulp.nl

Ik ben zwanger en wil nu graag voor een paar weken een schoonmaakster inschakelen. Kan dat?

Een zwangerschap kan soms veel energie kosten, waardoor huishoudelijke taken snel blijven liggen. Zoekt u een hulp voor een bepaald aantal weken? Dan verwijzen wij u door naar de website 'huishoudhulp rondom bevalling'.

Ik wil graag een schoonmaakster inschakelen voor na mijn kraamtijd. Kan dat?

Wij verwijzen u graag door naar de website 'huishoudhulp rondom bevalling' indien u na uw kraamtijd behoefte hebt aan een hulp. U kunt hier aangeven voor welke weken en voor hoeveel uur in de week u hulp wenst.

Laat ons direct voor u op zoek gaan naar een schoonmaakster!

 
Language English