opgeruimd kantoor

3 tips om je kantooromgeving opgeruimd en netjes te houden

Als je een kantoorbaan hebt, spendeer je vele uren op je werk. Juist daarom is het belangrijk dat jouw kantooromgeving opgeruimd en schoon is. Een vuil kantoor of een rommelig bureau kan je namelijk een slecht humeur bezorgen! Wil jij graag genieten van een opgeruimde en schone werkomgeving? Zodat je rustig aan je werkdag kunt beginnen? Dan hebben we 3 tips voor jou!

1. Alles begint bij een schoon kantoor

Wist je dat je beter presteert in een schoon kantoor? Niet verwonderlijk; vetvlekken in de keuken en een onfris sanitair geven je niet meteen een goed gevoel. De persverantwoordelijke van Balans Schoonmaak legt uit: “Het mag niet onderschat worden hoe de kantooromgeving invloed kan hebben op de productiviteit en het geluk van de werknemers. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat een schoon kantoor zorgt voor gelukkigere en productievere werknemers. Een schoon kantoor zorgt bovendien voor minder ziekteverzuim.” Kiezen voor een professioneel schoonmaakbedrijf dat gespecialiseerd is in het schoonmaken van kantoren, maakt dus niet alleen jouw omgeving netjes, maar maak jou ook gelukkig!

2.Maak korte metten met de rommel op je bureau

Nee, je hoeft heus niet helemaal Marie Kondo-gewijs alles wat je geen plezier brengt weg te gooien. Maar het kan geen kwaad om af en toe een grote schoonmaak te houden. Aangezien je vele uren per dag achter je bureau zit, zal het je niet verwonderen dat je daar heel wat spaart. Vind je op jouw bureau ook minstens tien pennen, losse post-its, twee pakjes kauwgum, een doosje punaises, een paar notitieblokken en meer? Dan is het tijd om even op te ruimen. Wil je niets weggooien? Koop dan een bureaukast of investeer in een goed foldersysteem. Zo heb je nog steeds alles bij de hand, maar heb je geen rommel meer op je bureau.

3. Samenwerken voor een schone werkomgeving

“Teamwork makes the dream work”, zeggen ze wel eens. Dit gaat ook op voor de schoonmaak van het kantoor. Is het schoonmaakbedrijf net langs geweest,  maar heeft er iemand gemorst? Spreek dan met jouw collega’s af om dit meteen schoon te maken. Dit hoeven helemaal geen grote dingen te zijn, maar als iedereen zijn of haar kopjes meteen in de vaatwasser zet en niet laat slingeren op het aanrecht, dan is iedereen vast gelukkiger. Motiveer je collega’s dus om ook hun best te doen. Als iedereen zijn of haar steentje bijdraagt, dan zal het werken prettiger zijn.

Hoe houd jij jouw werkomgeving opgeruimd? Of hoe motiveer jij jouw collega’s om op te ruimen? Laat jouw tips zeker achter in een reactie!

Related Post

Geef een reactie